Quake II RTX

June 10, 2019

Quake II (de la iD software) lansat in 1997 este un FPS de referință in istoria gamingului. Pe lângă numeroasele premii si fan club-uri active si in prezent, cea mai buna dovada este că jocul a fost re-engineered dupa 22 de ani și acum beneficiază de suport RTX. Pe moment, nu stiu niciun un alt joc care sa fi primit aceasta șansă, dar este posibil sa vedem pe viitor si alte remake-uri. Un Half-Life RTX ar fi ceva extraordinar. Engineul din Quake II (extra modificat) a stat la baza Half-Life. Si ce sa vezi? Half Life a fost jocul anului 1998 și a luat chiar mai multe premii. Iar din Half Life se trage bineînțeles Counter Strike, asta doar ca sa vedem până unde merge legăturile de rudenie.

nVidia a anuntat ca dată de lansare pentru Quake II RTX 6 iunie 2019. Nerăbdător am intrat pe Steam. Ei bine, în România n-a ajuns chiar de la prima oră dar în cele din urma s-a putut descarca gratuit.

Așadar, dupa 22 de ani, engine-ul jocului a fost refăcut ca să suporte ray tracing – standard cu care se remarcă GeForce 20 Series de la nVidia și datorită căruia reușesc să domine piața de GPU-uri high end. Practic, la momentul actual, dacă nu ai o placă nVidia nu poți juca Quake II RTX. Într-o bună zi, o să ofere și ATI suport complet, dar până atunci plăcile echipate cu un GPU din seria 20xx vin cu ceva în plus, la fel cum pe vremuri numai plăcile celor de la 3dfx suportau standardul GLIDE.

In 1997, când treceam de la randarea software pătrățoasă la cea cea oferita de o placa VooDoo (via OPEN GL sau Glide) rămâneam cu toată gura căscata.

Rămânem și acum cu gura căscată la varianta RTX , poate nu la fel de mult. Nu mai notez pe imaginile de mai jos care e randată cu engine-ul RTX.

Care-i treaba placile RTX?

R-ul din RTX vine de la ray tracing. Lăsând la o parte teoria, ce vedem pe ecran atunci când avem o placa și un software cu suport ray tracing sunt reflexii mult mai realiste. Există un preț pentru acestea. Acestea consumă extrem de multa putere de procesare. Ei, cam cat de multa? Atât de multă încât plăcile RTX au hardware dedicat pentru a efectua aceste computații. Ray tracing-ul se poate activa si plăcile din generația anterioara, doar ca niște monștri precum 1080Ti se descurca mizerabil, obținând un frame rate sub mediocru fără suport hardware RTX.

In videoul de mai jos despachetam un RTX 2060 6GB 192bit de la Gigabyte apoi, jucam niste Quake II RTX proaspăt lansat.

YouTube player

Comentarii

Avem 4 comentarii la articolul “Quake II RTX”

  1. Mmm on May 7th, 2020 8:17 am

    Vreau sa mi cumpar un Radeon 5700xt de la ATI, ma rog… AMD, vrei sa spui ca nu merge deloc? Nu exista un patch ceva? Mi se pare o prostie sa mearga pe un singur tip de placi.

  2. pinzaru on May 7th, 2020 4:41 pm

    S-a făcut mult tam-tam pe chestia asta când s-a lansat jocul inițial, in iunie 2019. Am urmărit discuțiile de atunci (la cald) și nu era absolut nicio rezolvare pentru plăcile AMD. “No ray tracing capable GPU found” o sa fie mesajul de eroare – daca încerci sa pornești jocul. Intre timp (2020) nu știu sa fi progresat lucrurile, ar fi fost o știre prea mare ca plăcile de la ATI sa ruleze jocuri cu suport ray tracing și încă sa nu se fi aflat. Pe viitor, cu siguranță o sa se rezolve. Exista insa variante de Quake II bazate pe API-ul Vulkan care arata foarte bine, dar chiar nu se compara cu RTX care practic adauga la joc continut nou…

  3. CR284 on May 24th, 2020 9:52 am

    Merge pe 1050Ti? Am comandat o placa de pe ebay cu 70$ si astept sa-mi vina. Am auzit ca merg jocuri RTX si pe seria 1000 si chiar sunt curios daca 1050Ti duce un joc mai simplu cu RTX activat.

  4. pinzaru on May 24th, 2020 7:48 pm

    1050Ti e prima sub linie care n-a fost admisa in clubul RTX. Initial, ray tracingul era doar pentru placile RTX…după aia au activat functiile de ray tracing si pentru seria Pascal, dar de la 1060 in sus. Oricum merge nasol pe Pascal, de abia poti sa joci Quake II pe 1080. ”The recently released 425.31 driver adds DXR ray tracing support for non-RTX cards, but requires GTX 1060 6GB or higher cards. Your GTX 1050 Ti does not have any ray tracing support whatsoever.”

Nelamuriri? Intrebari?

Intreaba sau cauta raspunsul la sectiunea de intrebari si raspunsuri.